top of page

ازاي نعظم الأرباح من عروض الأطباء على منصة شوف دكتور

أولا، اقرأ الشروط والأحكام دايما عشان متغلطش غلطة تضيع مجهودك. هي كلها حاجتين أو تلاتة تاخد بالك منهم في الأسابيع بتاعة العرض. سهلة بس مهمة جدا.


كل عرض بيطلع دايما له عدد محدد ومعاد نهاية. مش محتاج تحفظهم. اتحرك بسرعة بس وحتلاقي نفسك بتربح منه قبل ما يخلص كل حاجة تقدر تجيبها.


حاليا فيه كذا عرض (كلهم على category اسمها offers). وساعات العروض بتلخبط لو تاريخهم ساري لسه (حتلاقيها في الشروط) وشروط التأهل تسمحلك، وينفعوا كلهم في نفس الوقت. عشان متتلخبطش، افتح فيهم واحد واحد. اللي ينفع يتأخر بتاريخ أبعد أو جوايزه أقل، خليه لما تبتدي الأولاني الأهم وتجيب منه حاجات كويسة.


معظم العروض اللي فيها ترشيح أو مساعدة آخرين في التسجيل بيبقا فيها حوافز لهم هما كمان. يعني مثلا عرض (سجل ورشح) ، لو سجلت كطبيب حتكسب، بس المكسب الأكبر (بلا حدود) هو لو ناس انت رشحتهم سجلوا وكسبوا زيك. يعني مش مطلوب منك "تبيع"، لكن لو فيه ناس شايف انهم حيحبوا يكسبوها زيك، عرفهم. بس لازم نعرف انهم من طرفك عشان يوصلك الجايزة برضه. يعني لو نزلتها في جروب الواتساب بتاعة دفعتك أو مكان عملك، قولهم مين يحب يشترك عشان تبعت اسمه. ولو سألوك على الجدية أو ازاي يسجلوا، حيسألوا واحد مجرب زيك حيساعدهم يخلصوها في خمس دقايق. ولما يخلصوا التسجيل، عرفهم انهم هما كمان يقدروا يعملوا نفس الحركة مع آخرين ويكسبوا زيك. يعني مفيش أسرار ولا احراج ولينك البوست بيشرحلهم كل حاجة مش حتكتب كتير.


ده حتى البوست ده نفسه مفيد لهم بعد ما يسجلوا ويبتدوا يبصوا في العروض هنا. ابعتهولهم عشان يعرفوا يعظموا الاستفادة من العروض هما كمان.


ومفيش تنافس بين الناس كبير بين الأطباء، التنافس هو مع الوقت. كل ما تخلص حاجات أكتر قبل المعاد النهائي كل ما تكسب أكتر: انت وهم.


تابع معانا هنا عشان احتمال نزود نصايح كمان من تجاربكو، أو حتى بوستات جديدة. لو سجلت بايميلك تحت حيجيلك ايميل بكل بوست جديد ينزل.


bottom of page